Raport_2009_ROB_PL_SG
Teraz jesteś w: Strona głównaZobacz wszystkie w raporcie › Cytaty
dopasuj rozmiar czcionki: A A A

Zobacz wszystkie w raporcie

Cytaty

Halina Frańczak Dyrektor Marketingu w Polsce i krajach bałtyckich, Deloitte Polska

Jakie aspekty odpowiedzialnego biznesu wyróżniają firmy, które są notowane w RESPECT Index?

19 listopada 2009 roku po wielomiesięcznych staraniach zadebiutował na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie pierwszy w Europie Środkowej i Wschodniej indeks spółek odpowiedzialnych społecznie – RESPECT Index. Idea przyświecająca powstaniu indeksu, to wyróżnienie spółek, które w zakresie odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju podejmują starania wykraczające znacznie poza ich obowiązki określone prawem i włączają element odpowiedzialności społecznej w praktykę prowadzenia biznesu. Możliwość znalezienia się w indeksie mają wszystkie spółki notowane na GPW z wyłączeniem notowanych na NewConnect oraz poza GPW (dual-listing).

Kilkuetapowy proces kwalifikacji spółek do RESPECT Index został oparty na doświadczeniach innych światowych indeksów o podobnym charakterze oraz wytyczne Global Reporting Initiative (GRI). Podstawą weryfikacji jest kwestionariusz, w którym firmy odpowiadają na pytania dotyczące zakresu rozwiązań CSR, jakie stosują w następujących obszarach: strategia i zarządzanie organizacją, kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne. Spółki, które weszły do portfela RESPECT Index w 2009 roku (jest ich 16) zdobyły po weryfikacji co najmniej 75% możliwej punktacji. Są to spółki, które wyróżnia przede wszystkim wszechstronność i długofalowy biznesowy kontekst realizowanej przez nie polityki odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju. Spółki te mają potwierdzone w procesie weryfikacji narzędzia realizacji działań z zakresu CSR oraz praktyki, które powodują, że narzędzia te żyją i realnie wpływają na prowadzony przez firmy biznes. Udział w procesie aplikacyjnym do RESPECT Index daje spółkom, które przez ten proces przechodzą, szczegółową wiedzę o mocnych i słabych stronach rozwiązań CSR, jakie posiadają, pomagając podnosić ich jakość.

Spółki notowane w RESPECT Index, to bez wątpienia liderzy odpowiedzialności społecznej biznesu na rynku polskim.