Raport_2009_ROB_PL_SG
Teraz jesteś w: Strona głównaZobacz wszystkie w raporcie › Cytaty
dopasuj rozmiar czcionki: A A A

Zobacz wszystkie w raporcie

Cytaty

Zbigniew Gajewski Dyrektor Departamentu Public Relations, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan

Organizacja, którą Pan reprezentuje od pewnego czasu poświęca coraz więcej uwagi odpowiedzialnemu działaniu firm. Jakie znaczenie, w Pańskiej opinii, ma dla przedsiębiorców funkcjonowanie zgodne z regułami odpowiedzialnego biznesu?

Zaangażowaliśmy się w promocję idei społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w przekonaniu, że jest ona szansą dla całej polskiej gospodarki. Pierwsze dwudziestolecie polskiej transformacji zakończyło się niebywałym sukcesem, ale stoją przed nami nowe wyzwania.

W ciągu kolejnych 20 lat mamy realne szanse dogonić kraje obecnej strefy euro w poziomie PKB na głowę mieszkańca. W tym celu musimy być jednak bardziej konkurencyjni, innowacyjni i wydajni. Nie osiągniemy tego, jeśli nie zaczniemy szukać innych niż dotąd, jakościowych źródeł wzrostu: jeśli nie poprawimy wskaźnika kapitału intelektualnego i społecznego, nie uporamy się z problemem demograficznym, nie nauczymy się wyzwalać innowacyjnego podejścia do zadań u naszych pracowników.

Dziś są to ogromne, społeczne bariery wzrostu gospodarczego. Możemy powiedzieć, że powinno się nimi zająć państwo, szkoła, organizacje pozarządowe… Prawda jest jednak taka, że biznes – w imię zwiększania własnych szans rozwojowych – też powinien. Zdaniem PKPP Lewiatan są to obszary, na których – w ramach realizowanych strategii odpowiedzialności społecznej – muszą się skoncentrować polskie przedsiębiorstwa. Dlatego idea społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw ma dla nas pierwszoplanowe znaczenie.